Dolní Lukavice - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Hřbitovní poplatky

S téměř čtyřletým zpožděním se nám podařilo započít uvádět do praxe zákon 256/2001 Sb. o pohřebnictví. V souladu s tímto zákonem byl přeměřen celý hřbitov i jednotlivé hroby, zastupitelstvo schválilo ceník hřbitovních poplatk

Hřbitovní poplatky

S téměř čtyřletým zpožděním se nám podařilo započít uvádět do praxe zákon 256/2001 Sb. o pohřebnictví. V souladu s tímto zákonem byl přeměřen celý hřbitov i jednotlivé hroby, zastupitelstvo schválilo ceník hřbitovních poplatků. Jejich výpočet byl proveden průměrem skutečných nákladů za poslední 3 roky, část nákladů samozřejmě hradí obec ze svého rozpočtu. Bohužel se nám nepodařilo přimět obec Chlumčany , aby se za občany Hradčan finančně na údržbě našeho hřbitova podílela. Ačkoliv má obec Horní Lukavice za povinnost po svém osamostatnění zajistit pro své občany pohřebiště nebo uzavřít dohodu s jinou obcí, na návrh dohody naší obce s požadovanou roční částkou 7.000,- Kč na údržbu a provoz hřbitova tamní zastupitelstvo ani neodpovědělo. V roce 2003 nám však obec Horní Lukavice na naši žádost přispělo částkou 10 000,-Kč za předchozí roky.
V současné době ekonomka obce paní Kastnerová zpracovává nové nájemní smlouvy ke všem 460 hrobům. Veškeré poplatky jsou vztažené ke skutečné velikosti jednotlivých hrobů. Nepochybuji o tom, že po doručení smluv jednotlivým uživatelům nás nikdo nebude chválit, obzvláště ne ti, kdo mají hroby o velké výměře. Pro ilustraci uvádím několik čísel:
- průměrná cena nájmu a služeb na 1 rok je 98,-Kč z jednoho hrobu (36 Kč/m2)
- vývoz jednoho kontejneru s odpady ze hřbitova stojí průměrně kolem 4.000,- Kč
- za rok vyndáme z kontejneru průměrně 5 lednic, 4 gauče, 20 matrací ….
- hrobů je celkem 460, tj. 920 smluv ( každá 2x), na výšku měli 175 cm
- počet listů papíru na smlouvy a průvodní dopis : 5 060 ks
- cena kopírování : 4 048 Kč
- dle zákona se musí doručit smlouvy proti podpisu – cena dopisu na doručenky cca 30,- Kč,celkem tedy 13 800,-, proto Vám budou většinou doručeny osobně.
- počítačový program pro evidenci hřbitova: 4 800 Kč
- literatura pro aplikaci legislativy – 680,- Kč
- nová vývěska na hřbitov cca 6.000,- Kč (je objednaná)
- uložení 460 dat do evidence (jméno, narození, adresa, č.hrobu, rozměr,výše poplatku, datum platby, spolumajitel …..)
- zahájit 19 správních řízení o zrušení neudržovaných hrobů
- 400 x odpovědět občanům na dotaz, telefonát
- 400 x si nechat vynadat, že takhle drahý to nikdy nebylo (nenadávejte prosím účetním, výši poplatků schvaluje zastupitelstvo dle zákona o pohřebnictví)

V závěru velmi děkuji těm, kteří mně pomohli problematiku pohřebnictví dotáhnout do konce: ing. Zdeněku Kotovi – hřbitovní řád, legislativa, panu Kaslovi ze Snopoušov – nastudování aktuální legislativy, manželům Kaslovým ze Snopoušov – přeměření hrobů, doručování smluv, paní Kastnerové – zpracování smluv, Veronice Volákové – uložení dat do počítače, panu Josefu Netrvalovi - průběžný dohled nad stavem hřbitova, St. Vokáčovi – převzetí funkce správce hřbitova po marně vyhlášeném výběrovém řízení, mladým hasičům za provedenou brigádu, panu Peťakovi a St. Vokáčovi – oprava hřbitova v loňském roce, p.Burdovi za nezištné zajištění obnovy nápisu na vchodu, zastupitelům za podporu při realizaci toho všeho…

starosta obce

Datum vložení: 3. 11. 2006 0:00
Datum poslední aktualizace: 3. 11. 2006 0:00